קורס לאימון ילדים ובני נוער
ב'שיטת חיוך'

״ צועדים יחד מחינוך לחיוך״

אישור משרד החינוך

שיטת חיוך היא שילוב של גישות מהפסיכולוגיה החיובית, תכנים אימוניים, עולם המיינדפולס, CBT, דמיון מודרך, עולם התת מודע, אסטרטגיות למידה מהחינוך המיוחד ועוד כלים נוספים שהוכנסו לארגז כלים אחד שנקרא “חיוך” – שיטה ייחודית וחדשנית ששמה את הילד במרכז, מנקה אותו מ”תוויות” ומאפשרת לו לעשות שינוי אמיתי בחיים שלו.

נק’ ההנחה בה דוגלת השיטה היא שבכל רגע נתון ניתן לעשות שינוי בחינוך ולהתפתח וניתן להתאים את החינוך לילד ולא את הילד לחינוך.

חינוך בשיטת חיוך מקנה לילדים כישורי חיים, וההצלחות הן לא רק בפן הלימודי אלא לחיים בכלל. 

"כל צעד קטן מוביל לשינוי גדול וכל הצלחה מולידה הצלחות רבות בדרך“.

התכנית חדשנית ומותאמת לאתגרים של דור ה-2000

התכנית מאמנת את הילדים לשפר תפקודים ומיומנויות ללא שימוש בעזרים תרופתיים, אלא בהתאמה ליכולות של כל אחד ואחד על ידי תרגול ואימון בסיסי פשוט ובכך נותנת פתרון שורש.

בשיטת חיוך לא משתיקים את ה״הפרעות״ אלא לומדים לקבל אותם בחיוך ולשפר אותם על ידי תודעה, אימון ותרגול.

כל העוסק היום בחינוך יודע על הגדילה בנתונים המעידים על "הפרעות קשב וריכוז", מקרי האלימות בבתי הספר, אובדנות בקרב ילדים ובני נוער, נשירה גלויה או סמויה, לקויות למידה ועוד…

כל כך הרבה ילדים ונערים נעזרים בטיפול כזה או אחר מחוץ לכותלי בית הספר ולעתים גם נטילת תרופות אגרסיביות ביותר.

בשנים האחרונות מיכל הובילה, במסגרת פעילות המרכז, מאות תלמידים להצלחה לימודית ולשיפור כישורים, תפקודים ומיומנויות חברתיות.

מסלול מיוחד של 10 מפגשים

הקורס הבא נפתח בימי ראשון, החל מה-11 באוקטובר 2020

מסלול בוקר יתקיים בין השעות: 9.30-12.00
מסלול ערב יתקיים בין השעות: 19.00-21.30

 ***    מוכר למורות וגננות בשנת שבתון – קוד מוסד 2524*   ***

רוצה לשמוע עוד? התקשרי או השאירי פרטים ונחזור אלייך 🙂

*המפגשים יתקיימו בבניין העגול, חיים עוזר 31 בפתח תקווה

למי התכנית מתאימה?

התכנית מיועדת

התכנית מועברת במרכז חיוך בסביבה אינטראקטיבית, מיוחדת ומעוררת השראה. מרכז חיוך מעניק לכם ארגז כלים הוליסטי ופרקטי שילווה אתכם לאורך הקורס ואחריו.

בוער בך להשפיע על השינוי בחינוך? רוצה להשפיע על החינוך בישראל? מאמינה שיכולה להשפיע על דור העתיד?

מקומך איתנו!

רוצה להירשם? התקשרי או השאירי פרטים ונחזור אלייך 🙂

*המפגשים יתקיימו בבניין העגול, חיים עוזר 31 בפתח תקווה

על התכנית

כולם מדברים את זה ואתם עושים את זה! כמו כל רעיון שנולד מקושי, מבעיה ומצורך גם הרעיון של מיכל אמטנאני, מייסדת השיטה ובעלת מרכז חיוך,  נולד מהקושי האישי שלה, אמא לארבעה ילדים מופרעי ״קצב וריקוד״. “דרך האתגרים שלי התוודעתי להורים, מורים ואנשי מקצוע שונים שמתמודדים יום יום עם הדאגה שהילד לא ממצה את הפוטנציאל שלו. אנחנו חיים בעולם עם קצב מסחרר, העולם מתפתח ומשתנה והקניית הידע לתלמידים במערכת החינוך, לצערי קפא על שמריו. כשאנחנו מדברים על לחולל שינוי משמעותי בחינוך ולהשפיע באמת, עלינו להבין שטכניקות הן פתרונות “פלסטר” והעבודה חייבת להיות יותר רגשית, התנהגותית ומעמיקה שנוגעת בכל רבדי האישיות.

מערכת החינוך סובלת מעומס. עם מספרים אי אפשר להתווכח. המערכת של היום מאלצת את המורים בחינוך ה”רגיל” להתמודד עם אתגרים של החינוך המיוחד, כיוון שכל כיתה רגילה היום היא בעצם כיתה “מיוחדת”.

לשם כך, אנשי ההוראה (גננות, מורות, יועצות, פסיכולוגיות חינוכיות ועוד…) חייבים לקבל ידע וכלים טיפוליים ולא רק לימודיים.

בסופו של דבר ראוי שאנשי חינוך יהיו לא רק מעבירי תוכן, אלא בעיקר דמות חינוכית מעמיקה, המחברת את הילד לעצמו ומכינה אותו לעולם בחוץ.

המחנך בשנות האלפיים מקבל גם תפקיד של “מטפל”, ותפקידו אינו רק הקניית ידע.

השיטה מעניקה ידע, כלים ואסטרטגיות ייחודיות שעוזרות לילד לשפר פלאים את היחסים עם הסביבה, את הקשב והריכוז, את הביטחון העצמי שלו, את ההתנהגות שלו, הבנת מצבים חברתיים, והצלחותיו הלימודיות ועוד…

המטרה שלנו היא להטמיע שאפשר וניתן לעשות חינוך בחיוך.

השיטה כוללת ארבע תכניות לימוד ואימון עיקריות החיוניות לעבודה עם ילדים ובני נוער:

“ללמוד בחיוך”- המורה מעדכנת על תאריך הבחינה אבל תלמידים רבים אינם יודעים כלל איך ללמוד לבחינה. התכנית מלמדת את החסמים העיקריים ללמידה החוסמים אותנו מלהתקדם בלמידה – התחושות שהן גורמות ללומד במהלך הלמידה והטיפול בהם.

“לתקשר בחיוך”- התכנית מקנה מיומנויות תקשורת החיוניות לחיים מאושרים , היכולת להיות “כאן ועכשיו” ולנטרל “רעשים” סביבתיים, היכולת להישיר מבט לאחר בעת העברת תקשורת, מסייעת להעלאת הביטחון, משפרת את הקשב והריכוז ויכולת המיקוד לאורך זמן, מטפלת ב”התקפי זעם” ומלמדת לשלוט בהתפרצויות, משפרת את היחסים עם הסביבה ועוד….

“לחיות בחיוך”- התכנית מלמדת להציב מטרות, מהי מטרה ואיך להשיג אותה, איך לעשות את הבחירות הנכונות עבורך ועבור הסביבה, איך להפעיל שיקול דעת ולחשוב לפני מעשה, מהי אחריות ואיך לקחת אחריות ועוד ובעיקר איך להיות מאושרים.

ו”הורות בחיוך” – תכנית להורים שרוצים שינוי – כדי לראות שינוי צריך לשנות את הדרך! בתכנית הורים עוברים תהליך לשינוי הדרך, משחררים התנהגויות שלא מקדמות אותם, לוקחים אחריות על החלק שלהם במצב וצועדים לעבר הורות טובה יותר ונכונה יותר עבורם, מקבלים כלים שעוזרים להם להתמודדות עם אתגרי ההורות בשנות ה 2000, וידע חיוני להעלאת הדימוי העצמי של הילדים ותחושת המסוגלות שלהם שילוו אותם להצלחות..

הקורס מתמקד בלמידת התכניות תוך תרגול מעשי ויישומי.

תכנית הלימודים מתחלקת ל – 10 מפגשי למידה פרונטליים חד שבועיים – 3 שעות כל מפגש, סה”כ 30 שעות המשלבות למידה ותרגול עצמאי ופרקטיקום מעשי, בסיום התכנית תוענק תעודה לבוגרים שעמדו בכל דרישות הקורס. 

רוצה להירשם? התקשרי או השאירי פרטים ונחזור אלייך 🙂

*המפגשים יתקיימו בבניין העגול, חיים עוזר 31 בפתח תקווה

נעים מאוד

שמי מיכל אמטנאני, נשואה לתומר ואמא לארבעה ילדים. עם בני הבכור זכיתי להכיר לראשונה את ההגדרה של “מופרע קשב וריכוז” ומיד אחריו כולם המשיכו ב”מסורת”.

אני באופן אישי, מעדיפה לקרא לזה “הפרעת קצב וריקוד".
בתחילת דרכי מיד עם סיום שרותי הצבאי עשיתי תואר בהנדסת כימיה וביוטכנולוגיה. משם עברו מספר שנים, התחתנתי, נולדו הילדים והחיים הובילו אותי אל מסלול החינוך. בהמשך עשיתי הסבה מקצועית, סיימתי לימודי הוראה למדעים בבית ברל ובימים אלה מסיימת תואר שני בחינוך מיוחד.

כל השנים תמיד הייתי בלמידה. כל אתגר שהיה לי עם הילדים שלי הוביל אותי ללמוד עוד ועוד דברים בתחום החינוך. הניסיון האישי שלי, הידע שרכשתי והניסיון שקבלתי בדרך עם הילדים האישיים שלי ועם תלמידים שלי בתחום החינוך, הובילו אותי להקים את מרכז “חיוך”. הדבר בוער בי מספר שנים, וכפי שאני מאמנת את תלמידי, ומחנכת את ילדי להציב מטרות ולהשיגן, אני משיגה את המטרה האישית שלי: לעזור למשפחות לחיות חיים טובים יותר.

אני יודעת ברמה האישית כמה הדרך לא פשוטה, כמה קשה לשמוע שהילד שלך “לקוי”, “חסר תקנה”, “לא מסתדר בחברה”, כמה זה יכול להשפיע על כל הבית, כמה מתסכל לראות שהילד שלך מתוסכל, חווה כישלונות בלימודים על אף שאת יודעת שהיכולות שלו גבוהות. אני מכירה באופן אישי את כל הקשיים בהתמודדות היומיומית כאמא, שרוצה את הכי טוב עבור ילדיה.

אני מודה על כל הקשיים הללו, משם צמחתי. משם הבנתי מה הייעוד שלי בחיים. האתגרים קיימים כל הזמן אך למדתי שאפשר גם אחרת.

הקמת המרכז היא סוג של שליחות עבורי ואני רוצה להעביר את הידע ולהראות לכם שאפשר גם אחרת.

רוצה לשמוע עוד? התקשרי או השאירי פרטים ונחזור אלייך 🙂

*המפגשים יתקיימו בבניין העגול, חיים עוזר 31 בפתח תקווה

סילבוס התכנית

מפגש ראשון: מבוא לשיטת חיוך: הקניית ערכי השיטה והבנת מתווה הקורס כולו.

מפגש שני: הכשרת תכנית "ללמוד בחיוך" – התכנית מעבירה אסטרטגיית למידה שונה וייחודית המקנה ללומד את המיומנות והיכולת ללמוד ולהבין לחלוטין כל נושא שיבחרו (חשבון, שפה, הבנת הנקרא ועוד), תוך הנאה ושמירה על ההתלהבות במהלך הלמידה.אסטרטגיית הלמידה מבוססת על ארבעה חסמים עיקריים בלמידה, שעוצרים את הילדים מלהתקדם לעבר ההצלחה. התכנית עצמה תעזור גם לכם ללמוד כל חומר לימודי שתרצו, זו גם הסיבה שאנחנו מתחילים בתכנית זו.

מפגש שלישי + רביעי: הכשרת תכנית "לתקשר בחיוך" -תכנית מיומנויות תקשורת המשפרת קשב וריכוז ומלמדת להיות "כאן ועכשיו" ולהתרכז רק במעביר המסר ללא הפרעות סביבתיות, משפרת בטחון עצמי ועמידה בנוחות מול האחר, משפרת מערכות יחסים ותקשורת עם הסביבה.  בתכנית זו אתם תקבלו את כל הידע והכלים הדרושים עבור הילדים כדי לשפר את מיומנויות התקשורת שלהם, במטרה להצליח להסתדר טוב יותר עם הסביבה ולחיות חיים טובים יותר. התכנית כוללת ידע תאורטי ותרגול פרקטי. ידע ותרגול מביא להצלחות.המפגש יסייע גם לכם להשיג כל דבר שתרצו ולהפוך את החלום שלכם להגשמה. מיומנויות תקשורת גבוהות הן המפתח להשיג כל מטרה שנרצה בחיים.

מפגש חמישי + שישי: הכשרת תכנית "לחיות בחיוך" – תכנית התנהגותית שמתמקדת בהשגת מטרות. התכנית מותאמת לילדים עם קשיי התנהגות ומוטיבציה נמוכה לעשייה. התוכנית מחוללת שינויים בחייהם, לא תאמינו איזה שינוי היא תעשה לכן בחיים! המטרה של כולם, מבוגר כילד, היא: להצליח בחיים, להסתדר עם הסביבה, להרגיש שייכות ובטחון, להיות מאושרים ולחיות חיים הכי טובים שאפשר. בתכנית זו הילדים יקבלו כלים כיצד לעשות בחירות נכונות עבורם ועבור הסביבה שלהם, ילמדו להבחין בין טוב לרע, ילמדו לעצור לפני מעשה ולקחת אחריות. התכנית משפרת את האווירה בבית, את היחסים של הילד עם הסביבה שלו (חברים, הורים, אחים, מורים), את התפקוד העצמאי של הילד, את המוטיבציה של הילד להתאמץ כדי להשיג מטרות בחיים ומקטינה את בחירותיו האימפולסיביות.

מפגש שביעי: עבודה מול הורים – כדי שהשינוי יושלם במלואו עלינו לרתום את ההורים לתהליך. שפהמשותפת היא המפתח לתקשורת, השגת מטרות משותפות ותיאום ציפיות מיטבי בין הורה לילד. ההורה לא מתקן את הילד אלא נותן לו את הכלים להתמודד עם כל מצב בחיים. תפקיד ההורה הוא להורות את הדרך ותפקידנו, להסב את תשומת ליבו למקום שבו הוא צריך ללמוד לקחת אחריות. הטעויות הנפוצות שהורים עושים: הפחתת ערך, כוחן של מילים, תיוגים, השוואות, חוסר יכולת או רצון בתיווך בין המערכת הפורמלית ועוד. נלמד איך לעשות זאת מול ההורים.

מפגש שמיני: מפגש פרקטיקום – השלמה ותרגול

מפגש תשיעי: קשב וריכוז האמנם? מדינה שלמה בהפרעה, שנייה לפני שרצים לאבחונים – הגדרות, אבחנות תיוגים ומה שבניהם – תכירו את הצד החיובי שב"הפרעה", תקבלו הצצה אל העולם הקסום של הילדים בצל ה"הפרעה", ובעיקר תקבלו כלים  פרקטיים אלטרנטיביים לשיפור הקשב והריכוז שלו . קשיי קשב וריכוז זה הרבה מעבר לכן/לא תרופות – בואו נדבר על זה.

מפגש 10: משחוק – "כי החיים זה משחק ילדים" – משחקי פוקר? כמעט! המשחק כמניע עיקרי למוטיבציה – תשמחו להכיר משחקים יעילים לתהליך האימון והלמידה של הילדים. שיפור הזיכרון, שיפור מיומנויות חשיבה, שיפור מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת. בואו נשחק יחד, כי החיים הם משחק ילדים! במפגש זה אנחנו בעיקר נשחק, נטפל בשחיקה דרך משחק ונחזיר לכם את ההתלהבות וההנאה מהדרך.

דרישות הקורס

דרישות התכנית: נוכחות 80 / ביצוע מטלות / תעודת גמר: לעומדות בדרישות התכנית תוענק תעודה מטעם מרכז חיוך – מרכז ידע וכלים לחינוך, תעודת מאמנת ומדריכה לילדים ונוער בשיטת חיוך.

***   מוכר למורים וגננות בשנת שבתון – קוד מוסד 2524*   ***

רוצה להירשם? התקשרי או השאירי פרטים ונחזור אלייך 🙂

*המפגשים יתקיימו בבניין העגול, חיים עוזר 31 בפתח תקווה

ממליצים

נרשמתי לקורס מאמנים בחיוך מתוך מטרה להמשיך את ההתפתחות האישית שלי בתחום החינוך (מורה לחינוך מיוחד). הקורס מגוון ומעשיר, נותן כלים בתחום התקשורת עם הורים וילדים, נותן כלים ללמידה מגוונת, כלים להתמודדות עם התנגדויות בלמידה, תחושות ורגשות.
ממליצה בחום!

בשבילי שיטת חיוך זו הבחירה ללמוד לא מתוך הכרח אלא מרצון. סיימתי  תואר ראשון במסלול הדו חוגי במדעי החברה והרוח. בנוסף, יש לי ניסיון של כמה שנים במערכת החינוך, החל מהיותי בת שירות ועד לתפקידים חינוכיים שונים הכוללים הדרכה והוראה. כיום אני עובדת כסייעת המשלבת תלמידי חינוך מיוחד בעלי תפקוד גבוה בכיתות רגילות ומשמשת כמתווכת, הן מבחינה תקשורתית והן מבחינה לימודית. ראיתי כי לעיתים שיטת הלימוד הנהוגה במערכת החינוך אינה מותאמת לכל אחד. הילדים נתקלים לעיתים בקשיים ולא תמיד יש להם את הכלים הנכונים להתמודדות, לכן חיפשתי תחום בו ישנו שילוב בין הניסיון הטיפולי והחינוכי שלי , כך הגעתי למרכז חיוך. בתור מנחה בשיטת חיוך יש לי את האפשרות להתאים את תהליך הלמידה או את התהליך ההתנהגותי לילד/ה שמגיעים אליי כך שיחוו הצלחות. ההצלחה חשובה לא רק לשם הציון אלא לבניית הביטחון כאדם בוגר, אופטימי, עצמאי השואף לבחון את גבול היכולת שלו (: בשנה האחרונה מלווה עשרות תלמידים במרכז חיוך להצלחות

לימודיות וחברתיות ומאמנת אותם בעיקר לאהוב את עצמם ולחייך.

שיטת חיוך עבורי זו בחירה מודעת להתחיל לבחור לראות את חצי הכוס המלאה בחיים. בתור הורה לשלושה מדהימים, מטפלת רגשית ומנחה בשיטת לחיות וללמוד בחיוך, אני מבחינה איך הכלים שמקנה השיטה מאפשרים לילדים ומבוגרים כאחד, להפסיק לחשוש מתקופת בית הספר, המורות ושיעורי הבית ולהתחיל ליהנות מתהליך רכישת הידע. בעיני, עלינו לשאוף ללמוד משהו חדש מידי יום ביומו! הקניית מיומנויות תקשורת ולמידה חיוביות לדור הבא כבר בגילאים צעירים, תוביל אותם להיות מבוגרים מוצלחים, מסופקים ומאושרים יותר. אליזבת היא גם בעלת חברה לייעוץ לפיתוח סטארטאפים – מתמחה בליווי תהליכי קבלת החלטות בארגונים. אימון עסקי ואישי למנהלים.

 

רוצה לשמוע עוד? התקשרי או השאירי פרטים ונחזור אלייך 🙂

*המפגשים יתקיימו בבניין העגול, חיים עוזר 31 בפתח תקווה

דילוג לתוכן